Lanseringsfest og oppdatert løsning

gruppebilde ny logo Solidus CRM

Torsdag 15. september var det endelig duket for lanseringsfest. Takk til alle som deltok, hjalp til med forberedelsene og tok seg tid til å bemerke dagen vår. Vi er stolte av ny logo, hjemmeside og et CRM-system i stadig utvikling.

 

Av: Tina Tobiassen
Forventet lesetid: 3 minutter 

 

Nytt navn: Solidus CRM

En av de første oppgavene jeg tok fatt på når jeg begynte i Solidus CRM i 2020 var å se på markedsstrategien: Hvordan bli mer synlig i et marked der det er flere store CRM-leverandører og konkurransen tilspisser seg. I tillegg ønsket vi å fremme den unike historien bak Solidus CRM som har gjort til at bedriften har blitt til det den er i dag.

 

Først og fremst: Hva er et CRM system? Et CRM-system skal rett og slett gjøre det enklere for deg å sette giveren/medlemmet i fokus. Les gjerne mer om tips til valg av CRM-system her.

 

Underveis i arbeidet med markedsstrategi, ny logo og hjemmeside har vi hele tiden hatt kunden, altså brukeren i fokus. Vi jobber alltid med å forbedre oss slik at kundene våre kan konsentrere seg om formålet sitt. Så selv om flere av prosessene var tidkrevende, sørget vi for å besvare og følge opp kundene våre, samtidig som løsningen ble utvilket.

 

Det første vi tok fatt på, var selve navnet på løsningen: Solidus. Når vi ser tilbake var det faktisk det som startet det hele. For å være mer synlig og tydelig på hva løsningen Solidus faktisk leverer og er, kom forslaget om å bytte navn om til Solidus CRM. Forslaget ble godt mottatt internt og dermed startet jobben med å lage ny logo og hjemmeside som bygger opp under en ny og tidsriktig CRM-løsning. 15. september 2022 ble derfor ikke bare en lanseringsfest, men også en slags navnefest.

 

Ny løsning og navne- og lanseringsfest

Parallelt med nytt navn og et løft på markedsstrategi ble det selvfølgelig naturlig å fornye logoen og hjemmeside. Til denne jobben bad vi blant annet Markedssjefene om hjelp.  Dette for å kunne jobbe fokusert med markedsstategi, samtidig som vi fortsatt satte av tid til daglig arbeid. En får også løftet blikket litt når noen utenfor bedriften er med på arbeidsøkter der man kun fokuserer på en arbeidsoppgave i gangen.

 

workshop solidus crm

 

Bilde: Workshop i oktober 2021. Sammen med Kjartan i Markedssjefene så vi på hvilke verdier som var viktige for Solidus CRM

 

 

Markedstrategi

Det er både slitsomt og givende å jobbe med navneendring, markedsstrategi, ny logo og hjemmeside parallelt med at løsninga utvikles. Og som alltid, det tar det lengre tid enn man tror.

 

Det er smart å legge ned arbeid i styrkende strategi oppgaver i tillegg til en solid løsning. Som markedsfører er jeg stolt av mine kolleger i Solidus CRM som har lagt ned tid og energi til å gå gjennom disse prosjektene sammen med meg. Vi ser flere fordeler med å ha gått gjennom disse prosessene i ettertid. Det er blant annet lettere planlegge videre aktiviteter, vite hvilke kortsiktige og langsiktige mål som er viktigst for oss, slik at alle i bedriften jobber mot det samme.

 

Nå er endelig er ny logo på plass. Fargevalget falt på lilla som blant annet representerer håp og tillit. Ny hjemmeside med nye farger, oppsett, illustrasjoner og forhåpentligvis et litt lettere språk.

 

 

CRM-system siden oppstart

En av flere ting vi er stolte av i Solidus CRM er at vi har stort mangfold blant kunden våre. Det gjør også at det er spesielt artig å jobbe i Solidus CRM da vi jobber for å dekke flere forskjellige behov. Mye har skjedd siden bedriften ble startet opp i 2004. Både i det dere som brukerne ser og det som ligger bak kulissene. Selve løsningen har naturligvis også blitt utviklet gjennom tiden og vi er nå klar med en ny versjon av løsningen. Nå som vi har lansert ny versjon av Solidus CRM har vi også oppdatert lenken til Solidus CRM: https://crm.solidus.no/. For våre eksisterende kunder kan dette være verdt å merke seg dersom man har lagret gammel lenke under “favoritter” eller lignende.

 

Visste dere at Solidus CRM har hjulpet organisasjoner med å samle inn til sine hjertesaker helt siden 2004? Les gjerne mer om historien om Solidus CRM her.

 

Igjen, takk til alle som deltok på lanseringsfesten vår, takk for alle gratulasjoner og gode ord.  Lurer dere på noe er det bare å ta kontakt her.

 

 

gruppebilde ny logo Solidus CRM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Gruppebilde: Fra venstre: Tina Tobiassen, Dago Sæther, Rune Fridell, Joakim Fagerli, Robert Sæther, Ida Schou Brandis.
En glad og rørt gjeng klare for lanseringsfest.

Skatte­innberetning via Solidus CRM

Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere for deg å håndtere skatteinnberetningen? Solidus CRM gjør innberetningen for deg slik at du sparer tid på krevende og vanskelige prosesser.

Vi har innberettetet gaver med skattefradrag for hundrevis av organisasjoner siden 2004, og har hele tiden hatt tett samarbeid med Skattedirektoratet. Med vår løsning kan du være trygg på at rutiner og krav for innberetning av gaver følges i henhold til lover og regler.

Vi samler den nødvendig informasjonen du gir oss, holder oversikt og utarbeider fullstendige og korrekte innberetningsdokumenter. I tillegg sørger vi for at lovpålagt årsoppgave sendes ut til hver giver.

Hvorfor benytte skatteinnberetning via Solidus CRM

  • Over 15 års erfaring med skatteinnberetning
  • Grundig kjennskap til rutiner og krav for innberetning av gaver
  • Spar tid på krevende og vanskelige prosesser
  • Vi sørger for samlet skatteinnberetning for underavdelinger
  • Vi bistår med søknadsprosessen hvis foretaket ikke er godkjent for skattefradrag
  • Fokuser på det du er god på og overlat skatteinnberetningen til oss

Kommunikasjon via Solidus CRM

Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å kommunisere med givere, faddere eller medlemmer? Med Solidus CRM kan du blant annet kommunisere med dine målgrupper via ulike kommunikasjonskanaler som SMS, e-post og velkomstbrev.

God kommunikasjon med givere og støttespillere er viktig for å ha stabile og gode inntekter. Med Solidus CRM bestemmer du selv hvem du ønsker å nå, hvordan du ønsker å nå de, og hva du ønsker å si. Du kan for eksempel sende ut takkebrev til givere via e-post, eller velkomstbrev til dine faddere via SMS og brev. Det er også mulig å kommunisere med egne utvalgte grupper.

Hvorfor kommunisere med dine støttespillere via Solidus CRM

  • All giver informasjon samlet på ett sted
  • Enkelt og effektivt kommunikasjonssystem
  • Skreddersydd kommunikasjon til ulike målgrupper eller enkeltpersoner
  • Takkebrev til givere
  • Kampanje-/informasjonsbrev (med/uten giro)
  • Papirbasert eller digitalt
  • Eksportering til tekstfil eller Excel
  • Spesialisert for organisasjoner som driver med innsamling
Illustrasjon av dame som kommuniserer fra sitt CRM-system

Pris

Har du behov for et brukervennlig CRM-system til en fast månedspris med minst mulig administrative kostnader? 

Solidus CRM blir i dag benyttet av over 800 giver- og medlems-organisasjoner. Kundene våre bruker Solidus CRM for å øke inntektene og redusere kostnaden, slik at inntektene videreføres med så liten innsats som mulig og midlene kundene skaffer går til det de brenner for, med minst mulig administrative kostnader.

 

Vi tilbyr en fast månedspris fra kr 429,- for organisasjoner som er i oppstartsfasen. Prisen justeres i takt med størrelsen på din organisasjon.

Med Solidus CRM får alle kunder tilgang til alle deler av løsningen. Det eneste som kommer i tillegg utover din faste lave månedspris er tjenester hvor vi har eksterne leverandører, som for eksempel porto og SMS.

Hvorfor velge Solidus CRM

  • Full oversikt over gaver 
  • Enkel skatteinnberetning
  • AvtaleGiro – elektronisk signering med BankID
  • Utsendelse av giroer med KID-nummer
  • SMS-donasjon og Vipps
  • Oversiktlige rapporter og integrasjon mot regnskap
  • Enkel kommunikasjon med giverne
  • Gratis support 

Egen informasjon for menigheter i Den norske kirke, se her

Gi oss litt informasjon så kontakter vi deg: