Om Solidus CRM

Tar du i mot donasjoner, penger, innbetalinger av medlemsskap, selger kalendere eller kaffe på bygdelagskafeen? Da hjelper antagelig et CRM system til å holde oversikt over dine givere, medlemmer eller støttespillere.

hjerte av mennesker som driver med fundraising

Mer om Solidus CRM

Solidus CRM har alt du trenger til fundraising, innsamling,  medlemshåndtering og trossamfunn i ett CRM-system. Det er av høy kvalitet, brukervennlig og rimelig. Tjenestene vi tilbyr er integrerte, slik at du har alt du trenger samlet på ett sted.

Solidus ble etablert i 2004 og har siden den gang sømløst bistått stadig flere giver- og medlemsorganisasjoner med blant annet innsamling, skatteinnberetning av gaver og kommunikasjon til givere, faddere og medlemmer. Les mer om historien til Solidus.

 

Solidus CRM blir i dag benyttet av over 800 giver- og medlems-organisasjoner. Kundene våre bruker Solidus CRM for å øke inntektene og redusere kostnaden, slik at inntektene videreføres med så liten innsats som mulig og midlene kundene skaffer går til det de brenner for, med minst mulig administrative kostnader.

 

Vi er opptatte av å utvikle et CRM-system om passer til organisasjoner som ofte drives på frivillig basis. Vi har lang erfaring i bransjen og er hele tiden ute etter å utvikle og oppdatere oss, slik at vi til enhver tid kan være gode rådgivere for kundene våre og utvikle systemet i rett retning. Dette gjør vi blant annet ved kursing eller ved å være sponsor/medlem av organisasjoner/miljøer som støtter opp om samme tankegang som vi har.

Hvem jobber i Solidus CRM

Portrett av Dago

Dag Olav Sæther

Daglig leder og partner

portrett ida

Ida Schou Brandis

Kunderådgiver

portrett av joakim

Joakim Fagerli

Systemutvikler og partner

 

Joakim har bred erfaring fra å utvikle pasientløsninger i Norge for helsesektoren. I 2017 kjøpte han seg inn i Solidus og begynte å lage den versjonen som i dag heter Solidus CRM.

bilde av robert

Robert Sæther

Systemutvikler og partner

 

Robert har lang erfaring blant annet fra å utvikle pasientløsninger i den norske helsesektoren. I 2017 kjøpte også han seg inn i Solidus og begynte å lage den versjonen som i dag heter Solidus CRM.

tina_lite

Tina Tobiassen

Digital Markedsfører

rune_lite

Rune Fridell

Kunderådgiver

Vi er stolt leverandørmedlem eller sponsor av blant annet:

Noen av våre samarbeidspartnere:

Skatte­innberetning via Solidus CRM

Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere for deg å håndtere skatteinnberetningen? Solidus CRM gjør innberetningen for deg slik at du sparer tid på krevende og vanskelige prosesser.

Vi har innberettetet gaver med skattefradrag for hundrevis av organisasjoner siden 2004, og har hele tiden hatt tett samarbeid med Skattedirektoratet. Med vår løsning kan du være trygg på at rutiner og krav for innberetning av gaver følges i henhold til lover og regler.

Vi samler den nødvendig informasjonen du gir oss, holder oversikt og utarbeider fullstendige og korrekte innberetningsdokumenter. I tillegg sørger vi for at lovpålagt årsoppgave sendes ut til hver giver. Les mer generell informasjon om skatteinberetningen her.

Hvorfor benytte skatteinnberetning via Solidus CRM

  • Over 15 års erfaring med skatteinnberetning
  • Grundig kjennskap til rutiner og krav for innberetning av gaver
  • Spar tid på krevende og vanskelige prosesser
  • Vi sørger for samlet skatteinnberetning for underavdelinger
  • Vi bistår med søknadsprosessen hvis foretaket ikke er godkjent for skattefradrag
  • Fokuser på det du er god på og overlat skatteinnberetningen til oss
  • Skattefradrag via Vipps appen

Kommunikasjon via Solidus CRM

Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å kommunisere med givere, faddere eller medlemmer? Med Solidus CRM kan du blant annet kommunisere med dine målgrupper via ulike kommunikasjonskanaler som SMS, e-post og brev.

God kommunikasjon med givere og støttespillere er viktig for å ha stabile og gode inntekter. Med Solidus CRM bestemmer du selv hvem du ønsker å nå, hvordan du ønsker å nå de, og hva du ønsker å si. Du kan for eksempel sende ut takkebrev til givere via e-post, eller velkomstbrev til dine faddere via SMS og brev. Det er også mulig å kommunisere med egne utvalgte grupper.

Hvorfor kommunisere med dine støttespillere via Solidus CRM

  • All giver informasjon samlet på ett sted
  • Enkelt og effektivt kommunikasjonssystem
  • Skreddersydd kommunikasjon til ulike målgrupper eller enkeltpersoner
  • Takkebrev til givere
  • Kampanje-/informasjonsbrev (med/uten giro)
  • Papirbasert eller digitalt
  • Eksportering til tekstfil eller Excel
  • Spesialisert for organisasjoner som driver med innsamling
Illustrasjon av dame som kommuniserer fra sitt CRM-system

Pris

Har du behov for et brukervennlig CRM-system til en fast månedspris med minst mulig administrative kostnader? 

Solidus CRM blir i dag benyttet av over 800 giver- og medlems-organisasjoner. Kundene våre bruker Solidus CRM for å øke inntektene og redusere kostnaden, slik at inntektene videreføres med så liten innsats som mulig og midlene kundene skaffer går til det de brenner for, med minst mulig administrative kostnader.

 

Vi tilbyr en fast månedspris fra kr 449,- for organisasjoner som er i oppstartsfasen. Prisen justeres i takt med størrelsen på din organisasjon.

Med Solidus CRM får alle kunder tilgang til alle deler av løsningen. Det eneste som kommer i tillegg utover din faste lave månedspris er tjenester hvor vi har eksterne leverandører, som for eksempel porto og SMS.

Hvorfor velge Solidus CRM

  • Full oversikt over gaver 
  • Enkel skatteinnberetning
  • AvtaleGiro – elektronisk signering med BankID
  • Utsendelse av giroer med KID-nummer
  • SMS-donasjon og Vipps
  • Oversiktlige rapporter og integrasjon mot regnskap
  • Enkel kommunikasjon med giverne
  • Gratis support 

Egen informasjon for menigheter i Den norske kirke, se her

Gi oss litt informasjon så kontakter vi deg: