Lanseringsfest og oppdatert løsning

gruppebilde ny logo Solidus CRM

Torsdag 15. september var det endelig duket for lanseringsfest. Takk til alle som deltok, hjalp til med forberedelsene og tok seg tid til å bemerke dagen vår. Vi er stolte av ny logo, hjemmeside og et CRM-system i stadig utvikling.

 

Av: Tina Tobiassen
Forventet lesetid: 3 minutter 

 

Nytt navn: Solidus CRM

En av de første oppgavene jeg tok fatt på når jeg begynte i Solidus CRM i 2020 var å se på markedsstrategien: Hvordan bli mer synlig i et marked der det er flere store CRM-leverandører og konkurransen tilspisser seg. I tillegg ønsket vi å fremme den unike historien bak Solidus CRM som har gjort til at bedriften har blitt til det den er i dag.

 

Først og fremst: Hva er et CRM system? Et CRM-system skal rett og slett gjøre det enklere for deg å sette giveren/medlemmet i fokus. Les gjerne mer om tips til valg av CRM-system her.

 

Underveis i arbeidet med markedsstrategi, ny logo og hjemmeside har vi hele tiden hatt kunden, altså brukeren i fokus. Vi jobber alltid med å forbedre oss slik at kundene våre kan konsentrere seg om formålet sitt. Så selv om flere av prosessene var tidkrevende, sørget vi for å besvare og følge opp kundene våre, samtidig som løsningen ble utvilket.

 

Det første vi tok fatt på, var selve navnet på løsningen: Solidus. Når vi ser tilbake var det faktisk det som startet det hele. For å være mer synlig og tydelig på hva løsningen Solidus faktisk leverer og er, kom forslaget om å bytte navn om til Solidus CRM. Forslaget ble godt mottatt internt og dermed startet jobben med å lage ny logo og hjemmeside som bygger opp under en ny og tidsriktig CRM-løsning. 15. september 2022 ble derfor ikke bare en lanseringsfest, men også en slags navnefest.

 

Ny løsning og navne- og lanseringsfest

Parallelt med nytt navn og et løft på markedsstrategi ble det selvfølgelig naturlig å fornye logoen og hjemmeside. Til denne jobben bad vi blant annet Markedssjefene om hjelp.  Dette for å kunne jobbe fokusert med markedsstategi, samtidig som vi fortsatt satte av tid til daglig arbeid. En får også løftet blikket litt når noen utenfor bedriften er med på arbeidsøkter der man kun fokuserer på en arbeidsoppgave i gangen.

 

workshop solidus crm

 

Bilde: Workshop i oktober 2021. Sammen med Kjartan i Markedssjefene så vi på hvilke verdier som var viktige for Solidus CRM

 

 

Markedstrategi

Det er både slitsomt og givende å jobbe med navneendring, markedsstrategi, ny logo og hjemmeside parallelt med at løsninga utvikles. Og som alltid, det tar det lengre tid enn man tror.

 

Det er smart å legge ned arbeid i styrkende strategi oppgaver i tillegg til en solid løsning. Som markedsfører er jeg stolt av mine kolleger i Solidus CRM som har lagt ned tid og energi til å gå gjennom disse prosjektene sammen med meg. Vi ser flere fordeler med å ha gått gjennom disse prosessene i ettertid. Det er blant annet lettere planlegge videre aktiviteter, vite hvilke kortsiktige og langsiktige mål som er viktigst for oss, slik at alle i bedriften jobber mot det samme.

 

Nå er endelig er ny logo på plass. Fargevalget falt på lilla som blant annet representerer håp og tillit. Ny hjemmeside med nye farger, oppsett, illustrasjoner og forhåpentligvis et litt lettere språk.

 

 

CRM-system siden oppstart

En av flere ting vi er stolte av i Solidus CRM er at vi har stort mangfold blant kunden våre. Det gjør også at det er spesielt artig å jobbe i Solidus CRM da vi jobber for å dekke flere forskjellige behov. Mye har skjedd siden bedriften ble startet opp i 2004. Både i det dere som brukerne ser og det som ligger bak kulissene. Selve løsningen har naturligvis også blitt utviklet gjennom tiden og vi er nå klar med en ny versjon av løsningen. Nå som vi har lansert ny versjon av Solidus CRM har vi også oppdatert lenken til Solidus CRM: https://crm.solidus.no/. For våre eksisterende kunder kan dette være verdt å merke seg dersom man har lagret gammel lenke under “favoritter” eller lignende.

 

Visste dere at Solidus CRM har hjulpet organisasjoner med å samle inn til sine hjertesaker helt siden 2004? Les gjerne mer om historien om Solidus CRM her.

 

Igjen, takk til alle som deltok på lanseringsfesten vår, takk for alle gratulasjoner og gode ord.  Lurer dere på noe er det bare å ta kontakt her.

 

 

gruppebilde ny logo Solidus CRM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Gruppebilde: Fra venstre: Tina Tobiassen, Dago Sæther, Rune Fridell, Joakim Fagerli, Robert Sæther, Ida Schou Brandis.
En glad og rørt gjeng klare for lanseringsfest.

Alt virker som normalt

    Gi oss litt informasjon så kontakter vi deg: