Mal fra Mailchimp i Solidus CRM

Ønsker du å lage et moderne utseende på e-postene i Solidus CRM?

En mulighet for å lage et moderne utseende på e-postene i Solidus CRM er å benytte maler fra Mailchimp. Vi har laget en guide til hvordan du kan lage en enkel universelt utformet mal for å hjelpe deg i gang.

Guide for mal i Mailchimp, steg for steg:

Om du ikke allerede har en Mailchimp konto oppretter du det her, koster ikke noe så lenge dere bare bruker den til å lage mal. Har du allerede en konto er det bare å benytte den.

  • Steg 1

    Lag malen ved å trykke på «Campaigns» i menyen til venstre. Deretter velger du Email templates:

 

  • Steg 2

    Trykk på:

  • Steg 3

     

Du må først velge en av Mailchimp sine verktøy for mal bygger, så lager du selve utformingen, du kan velge et ferdig oppsett fra Mailchimp, eller designe en helt selv.

  • Steg 4

    Legg inn ønskede bilder og tekst innhold.

Her du legger inn aktuelle flettekoder, som f.eks [Navn] på giver om du ønsker det, vil du takke for nøyaktig det beløpet som er gitt bruk flettefelt [Beløp].

Dette er aktuelle flettekodene som kan brukes i takkebrev:

[Fornavn][Etternavn][Navn][Prosjekt][Beløp]    Informasjonen i utvalget du lager i Solidus CRM vil da flettes inn på disse feltene i brevet, eksempel:

Når du er ferdig og fornøyd med tekst, bilder og innhold;
fortsetter du med resten av stegene:

  • Steg 5

    Lagre malen «template», nå kommer du tilbake til oversikten over alle dine e-post maler.

  • Steg 6

    På den malen du vil benytte går du på menyen til venstre «Edit» og velg «Export as HTML». Nå lastes det ned en fil der du har valgt å lagre nedlastinger. Merk deg hvor den lagres slik at du lett kan finne den når du skal importere den til Solidus CRM.

Logg inn i Solidus CRM for å fortsette stegene for å få lagt til malen i en kommunikasjonsmal i Solidus CRM

  • Steg 7

    Logg inn i Solidus CRM, på menyen «Basisopplysninger» går du til «Maler».

Du kan legge til HTML malen på en eksisterende mal for e-post, eller opprett en ny:

  • Steg 8

    Gi ført malen et navn:

  • Så går du til fanen E-post og fyller inn alle felter fra toppen. Tekstformat setter du til «Mal fra Mailchimp»:

 

  • Steg 9

    Trykk på forstørrelsesglasset til venstre for «Mal fra Mailchimp», velg last opp «Velg fil…» :

 

  • Steg 10

    Velg HTML filen du lastet ned fra Mailchimp

  • Steg 11

    Lagre malen og send gjerne en test til deg selv, før du sender til mange.

  • Steg 12

    Nå er du klar til å benytte malen, den kan hentes opp i Daglig arbeid – Utvalg eller i takkebrev.

Gratulerer!

Med disse stegene skal du ha klart å opprette en mal i Solidus CRM via Mailchimp.

Vi håper dette var nyttig og at dette gjør at det er lettere å kommunisere med dine støttespillere, medlemmer eller givere. Gi oss gjerne tilbakemeldinger eller ta kontakt dersom dere lurer på noe her når det kommer til Solidus CRM her.

 

Merk at Mailchimp sitt utseende/knapper ol. kan endres på, så dette er er «live bilder» som kan endres etter at dette innlegget er publisert.

 

Hvis det gjelder spørsmål til/problemer med Mailchimp vil det påløpet ekstra kostnader, da dette ikke er vårt produkt og er noe vi må bruke ekstra tid på for å finne ut av, men vi hjelper gjerne til!

Nettsider

Med nettsider får du formidlet ditt formål og integrert Solidus CRM sine løsninger, som nettbutikk skjema og min side, dette gir dine støttespillere en god totalopplevelse og det sparer dere for mye jobb. 

Har du behov for en helt ny nettside, drift av eksisterende nettside eller oppdatere en gammel nettside så kan vår leverandør av nettsider skreddersy pakker som passer nettopp ditt behov. De vil sørge får at blant annet Solidus CRM sine betalingsløsninger og «min side» integreres på nettsiden til organisasjonen deres.

 

Ta kontakt med oss for et uforpliktende tilbud!

 

Hvorfor nettside via Solidus CRM

  • God integrasjon av Solidus CRM på nettsiden
  • Oppdaterte nettsider
  • Fleksible løsninger
  • Domene epost
  • Høy kvalitet og god kommunikasjon
Illustrasjon mennesker og penger inn

"MinSide" levert av Solidus CRM

På «minside» kan givere og medlemmer få se hvilke opplysninger som er registrert på de og redigere deler av informasjonen selv. 

I forbindelse med skatteinnberetningen så kan giver logge inn på «minside» for å laste ned årsoppgaven.

Dere former MinSide etter hvilke behov dere har, hvilken informasjon ønsker dere at giver/medlem skal kunne se og hva skal de selv kunne legge til eller oppdatere. Se eksempel på Minside

Fordelene med MinSide levert av Solidus CRM

  • Tidsbesparende
  • Giver kan selv holde kontaktinformasjon oppdatert
  • Årsoppgaven tilgjengelig fra MinSide
  • MinSide er tilgjengelig for alle
  • Enkelt å sette opp
  • Gratis support
Illustrasjon mennesker og penger inn

    Avtalegiro i Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å sikre kontinuerlig inntjening til din organisasjon? Vi tilbyr Avtalegiro som forenkler denne prosessen for deg og dine givere.

    I Solidus CRM heter Avtalegiro «AvtaleStraks». Tjenesten er gratis, du betaler kun et årlig gebyr til banken du benytter.

    Givere registrerer seg enkelt via mobilen og signerer AvtaleGiro med BankID. Alt du trenger å gjøre er å legge ut et skjema for givere på organisasjonen sin nettsiden. Givere registrerer seg selv som faste givere via mobil, nettbrett eller desktop. Registreringen går direkte inn i Solidus CRM og Nets. Når givere har signert betalingen med BankID får du en melding om at AvtaleGiroen er godkjent, og pengene kommer automatisk inn på konto.

    Hvorfor benytte Avtalegiro i Solidus CRM

    • Elektronisk signering med BankID
    • Betaler registrerer direkte i Solidus CRM og hos Mastercard Payment Service (tidligere Nets)
    • Registrering digitalt
    • Raskere oppstart av AvtaleGiro-avtalen

    Vipps i Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enkelt for nye givere og medlemmer å komme i gang med å betale enkeltbeløp eller ha løpende avtaler? Med Solidus CRM kan du enkelt ta betalt med Vipps og få full oversikt over alle innbetalinger samlet på et sted.

    Solidus CRM er integrert med Vipps og tilbyr løsning for:

    • Enkeltgaver
    • Faste gaver
    • Medlemskap
    • Abonnement

    Den integrerte betalingsløsningen «Vipps på nett» gir deg full oversikt over alle innbetalinger og umiddelbar oversikt over nye støttespillere. Med denne betalingsløsningen kan du integrere Vipps hurtigkasse på nettsiden deres.

     

    Du kan benytte Vippsnummer via Solidus CRM da bruker du i tillegg Import fra Vipps via Solidus CRM for enkel og rask oversikt i Solidus CRM. Det er nå mulig få inn fødselsnummer via Vippsnummer, for de organisasjonene som er godkjent for skattefradrag. 

    Hvorfor velge vipps med Solidus CRM

    • Effektiv betalingsløsning
    • Skattefradrag via Vippsnummer
    • Tidsbesparende
    • Umiddelbar oversikt over nye støttespillere
    • Oversikt over alle innbetalinger 
    • Velfungerende og brukervennlig system
    • Gratis support

    Regnskaps­integrasjon i Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å føre regnskap? Solidus CRM integrerer direkte mot de fleste regnskapssystemer.

    Vi tilbyr direkte integrasjon mot de fleste regnskapssystemer, som sparer deg for tid og kostnader tilknyttet regnskapsarbeid. Regnskapsførere kan få tilgang til ditt regnskap i Solidus CRM hvor de kan ta ut filer tilpasset sitt regnskapssystem. For å komme i gang med regnskapsintegrasjon trenger vi bare å vite hvilket regnskapssystem din organisasjon har og kontaktinformasjon til regnskapsføreren dere bruker.

    Hvorfor benytte regnskapsintegrasjon i Solidus CRM

    • Automatiserte prosesser, sparer tid og ressurser
    • Samlet filoverføring
    • Høy kvalitet på registreringer
    • Gratis support
    • Personlig og god kundeservice
    • Kostnadsfri etablering
    Illustrasjon mennesker og penger inn

    Skatte­innberetning via Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere for deg å håndtere skatteinnberetningen? Velger du skatteinnberetning via Solidus CRM  sparer du tid. 

    Vi har innberettetet gaver med skattefradrag for hundrevis av organisasjoner siden 2004, og har hele tiden hatt tett samarbeid med Skattedirektoratet. Med vår løsning kan du være trygg på at rutiner og krav for innberetning av gaver følges i henhold til lover og regler.

    Vi samler den nødvendig informasjonen du gir oss, holder oversikt og utarbeider fullstendige og korrekte innberetningsdokumenter. I tillegg sørger vi for at lovpålagt årsoppgave sendes ut til hver giver. Les mer generell informasjon om skatteinberetningen her.

     

    Sjekke om organisasjon er godkjent for å tilbyr skattefradrag her.

    Hvorfor benytte skatteinnberetning via Solidus CRM

    • Over 15 års erfaring med skatteinnberetning
    • Grundig kjennskap til rutiner og krav for innberetning av gaver
    • Spar tid på krevende og vanskelige prosesser
    • Vi sørger for samlet skatteinnberetning for underavdelinger
    • Vi bistår med søknadsprosessen hvis foretaket ikke er godkjent for skattefradrag
    • Fokuser på det du er god på og overlat skatteinnberetningen til oss
    • Skattefradrag via Vipps appen

    Kommunikasjon via Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å kommunisere med givere, faddere eller medlemmer? Med Solidus CRM kan du blant annet kommunisere med dine målgrupper via ulike kommunikasjonskanaler som SMS, e-post og brev.

    God kommunikasjon med givere og støttespillere er viktig for å ha stabile og gode inntekter. Med Solidus CRM bestemmer du selv hvem du ønsker å nå, hvordan du ønsker å nå de, og hva du ønsker å si. Du kan for eksempel sende ut takkebrev til givere via e-post, eller velkomstbrev til dine faddere via SMS og brev. Det er også mulig å kommunisere med egne utvalgte grupper.

    Hvorfor kommunisere med dine støttespillere via Solidus CRM

    • All giver informasjon samlet på ett sted
    • Enkelt og effektivt kommunikasjonssystem
    • Skreddersydd kommunikasjon til ulike målgrupper eller enkeltpersoner
    • Takkebrev til givere
    • Kampanje-/informasjonsbrev (med/uten giro)
    • Papirbasert eller digitalt
    • Eksportering til tekstfil eller Excel
    • Spesialisert for organisasjoner som driver med innsamling
    Illustrasjon av dame som kommuniserer fra sitt CRM-system

    Pris

    Har du behov for et brukervennlig CRM-system til en fast månedspris med minst mulig administrative kostnader? 

    Solidus CRM blir i dag benyttet av over 800 giver- og medlems-organisasjoner. Kundene våre bruker Solidus CRM for å øke inntektene og redusere kostnaden, slik at inntektene videreføres med så liten innsats som mulig og midlene kundene skaffer går til det de brenner for, med minst mulig administrative kostnader.

    Vi tilbyr en fast månedspris fra kr 469,- eks. mva. Prisen settes og justeres i takt med størrelsen på din organisasjon.

    Med Solidus CRM får alle kunder tilgang til alle deler av løsningen. Det eneste som kommer i tillegg utover din faste lave månedspris er tjenester hvor vi har eksterne leverandører, som for eksempel porto og SMS.

    Hvorfor velge Solidus CRM

    • Full oversikt over gaver 
    • Enkel skatteinnberetning
    • AvtaleGiro – elektronisk signering med BankID
    • Utsendelse av giroer med KID-nummer
    • SMS-donasjon og Vipps
    • Oversiktlige rapporter og integrasjon mot regnskap
    • Enkel kommunikasjon med giverne
    • Gratis support 

    Egen informasjon for menigheter i Den norske kirke, se her

    Gi oss litt informasjon så kontakter vi deg: