Solidus CRM sprer giverglede på Giving Tuesday, bli med du og?

Om to uker er endelig dagen bedrifter, organisasjoner og privatpersoner over hele verden er med på. Nemlig #givingtuesday! Dagen for å spre giverglede, er i år tirsdag 30. november 2021!

 

Av: Tina Tobiassen

Forventet lesetid: 2 minutter

 

Hva er «Giving Tuesday»

Kort fortalt så handler dagen om giverglede, er gratis å bli med på og viktigst av alt: alle kan gi bort så mye eller lite de vil og kan. Det er en dag i året dedikert til å spre giverglede. Flere bedrifter, organisasjoner og privatpersoner over hele verden er med. Dagen startet i New York i 2012, som en reaksjon på shoppingdagene Black Friday og Cyber Monday. Vi håper at du blir med og hjelper oss med å spre både bevegelsen og giverglede!

Det kan være en super anledning til å engasjere ansatte til et godt formål, gi støtte til bedriftens hjertesak eller på en eller annen måte være med på å vise samfunnsansvar og ha fokus på bærekraft for en litt bedre verden.

 

hva gjor du på giving tuesday

 

Vi gir bort totalt 20.000 kroner*

For å markere Giving Tuesday i år vil vi i Solidus CRM bidra på innsamlings-aktivitetene våre kundene gjør på Giving Tuesday 30. november 2021 med totalt 20.000 kroner*!

Hvis din organisasjon ønsker å ha muligheten til å motta ekstra donasjon fra oss, ber vi deg om å gjøre følgende:

 

  • Send oss en e-post på post@solidus.no
  • Med emnefeltet på e-posten med: «Vi er med på GivingTuesday2021».
  • Skriv et par setninger om hva dere gjør på selve Giving Tuesday (det kan være samme som dere gjør ellers i året).
  • Opprett et eget prosjekt for formålet som heter «Giving Tuesday 2021» i Solidus CRM (Menyvalg: Basisopplysninger – Prosjekt – Nytt prosjekt).

*Donasjonen på Kr. 20 000,- vil bli fordelt mellom de av våre kunder som er med i kampanjen ved å ha sendt oss en epost med emnefeltet «Vi er med på GivingTuesday2021» og opprettet et prosjekt i Solidus CRM. Fordelingen vil skje prosentvis i forhold til hva som er innsamlet i «Giving Tuesday-prosjektet» i Solidus CRM på kampanjedagen 30. november 2021. 

 

Vi har ikke fordelt en donasjon slik før

Ønsket er å kunne bidra og støtte opp om flere flotte organisasjoner som allerede er med å gjøre en forskjell. Vi synes det er vanskelig å kun «velge en hjertesak» å donere penger til. Samtidig ønsker vi å bidra til å skape engasjement rundt bevegelsen Giving Tuesday. Derfor har vi valgt å prøve denne løsningen, slik at vi kan spre donasjonen på flere som også velger å engasjere seg sammen med oss. Har dere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vi håper dere er med på utfordringa vår og at vi sammen kan bidra til at dere får samlet inn mer til hjertesakene deres. Både på GivingTuesday og resten av året.

 

Kilder: www.givingtuesday.no

"MinSide" levert av Solidus CRM

På «minside» kan givere og medlemmer få se hvilke opplysninger som er registrert på de og redigere deler av informasjonen selv. 

I forbindelse med skatteinnberetningen så kan giver logge inn på «minside» for å laste ned årsoppgaven.

Dere former MinSide etter hvilke behov dere har, hvilken informasjon ønsker dere at giver/medlem skal kunne se og hva skal de selv kunne legge til eller oppdatere. Se eksempel på Minside

Fordelene med MinSide levert av Solidus CRM

  • Tidsbesparende
  • Giver kan selv holde kontaktinformasjon oppdatert
  • Årsoppgaven tilgjengelig fra MinSide
  • MinSide er tilgjengelig for alle
  • Enkelt å sette opp
  • Gratis support
Illustrasjon mennesker og penger inn

Tusen takk for at du vil bidra

Skatte­innberetning via Solidus CRM

Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere for deg å håndtere skatteinnberetningen? Velger du skatteinnberetning via Solidus CRM  slik at du sparer tid på krevende og vanskelige prosesser.

Vi har innberettetet gaver med skattefradrag for hundrevis av organisasjoner siden 2004, og har hele tiden hatt tett samarbeid med Skattedirektoratet. Med vår løsning kan du være trygg på at rutiner og krav for innberetning av gaver følges i henhold til lover og regler.

Vi samler den nødvendig informasjonen du gir oss, holder oversikt og utarbeider fullstendige og korrekte innberetningsdokumenter. I tillegg sørger vi for at lovpålagt årsoppgave sendes ut til hver giver. Les mer generell informasjon om skatteinberetningen her.

 

Sjekke om organisasjon er godkjent for å tilbyr skattefradrag her.

Hvorfor benytte skatteinnberetning via Solidus CRM

  • Over 15 års erfaring med skatteinnberetning
  • Grundig kjennskap til rutiner og krav for innberetning av gaver
  • Spar tid på krevende og vanskelige prosesser
  • Vi sørger for samlet skatteinnberetning for underavdelinger
  • Vi bistår med søknadsprosessen hvis foretaket ikke er godkjent for skattefradrag
  • Fokuser på det du er god på og overlat skatteinnberetningen til oss
  • Skattefradrag via Vipps appen

Kommunikasjon via Solidus CRM

Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å kommunisere med givere, faddere eller medlemmer? Med Solidus CRM kan du blant annet kommunisere med dine målgrupper via ulike kommunikasjonskanaler som SMS, e-post og brev.

God kommunikasjon med givere og støttespillere er viktig for å ha stabile og gode inntekter. Med Solidus CRM bestemmer du selv hvem du ønsker å nå, hvordan du ønsker å nå de, og hva du ønsker å si. Du kan for eksempel sende ut takkebrev til givere via e-post, eller velkomstbrev til dine faddere via SMS og brev. Det er også mulig å kommunisere med egne utvalgte grupper.

Hvorfor kommunisere med dine støttespillere via Solidus CRM

  • All giver informasjon samlet på ett sted
  • Enkelt og effektivt kommunikasjonssystem
  • Skreddersydd kommunikasjon til ulike målgrupper eller enkeltpersoner
  • Takkebrev til givere
  • Kampanje-/informasjonsbrev (med/uten giro)
  • Papirbasert eller digitalt
  • Eksportering til tekstfil eller Excel
  • Spesialisert for organisasjoner som driver med innsamling
Illustrasjon av dame som kommuniserer fra sitt CRM-system

Pris

Har du behov for et brukervennlig CRM-system til en fast månedspris med minst mulig administrative kostnader? 

Solidus CRM blir i dag benyttet av over 800 giver- og medlems-organisasjoner. Kundene våre bruker Solidus CRM for å øke inntektene og redusere kostnaden, slik at inntektene videreføres med så liten innsats som mulig og midlene kundene skaffer går til det de brenner for, med minst mulig administrative kostnader.

Vi tilbyr en fast månedspris fra kr 469,- eks. mva. Prisen settes og justeres i takt med størrelsen på din organisasjon.

Med Solidus CRM får alle kunder tilgang til alle deler av løsningen. Det eneste som kommer i tillegg utover din faste lave månedspris er tjenester hvor vi har eksterne leverandører, som for eksempel porto og SMS.

Hvorfor velge Solidus CRM

  • Full oversikt over gaver 
  • Enkel skatteinnberetning
  • AvtaleGiro – elektronisk signering med BankID
  • Utsendelse av giroer med KID-nummer
  • SMS-donasjon og Vipps
  • Oversiktlige rapporter og integrasjon mot regnskap
  • Enkel kommunikasjon med giverne
  • Gratis support 

Egen informasjon for menigheter i Den norske kirke, se her

Gi oss litt informasjon så kontakter vi deg: