Solidus CRM logog 2022

Personvernerklæring

Les her hvordan Solidus AS tar vare på dine data

sist revidert 12. desember 2023

Når du bruker nettsiden vår, Solidus CRM løsning og/eller er i kontakt med oss som kunde eller mottar vårt nyhetsbrev vil Solidus AS behandle personopplysninger om deg. Nedenfor finner du derfor informasjon om personopplysninger som samles inn, hvorfor vi gjør dette og dine rettigheter knyttet til behandlingen av personopplysningene.


Behandlingsansvarlig for personopplysningene vi behandler er Solidus AS ved daglig leder Dag O. Sæther.

Kontaktinformasjonen er:

 

Adresse: Karl Johans Gate 5, 0154 Oslo

 

E-post: post@solidus.no

 

Telefon: 99 39 85 50

 

Organisasjonsnr.: 986577122

 

For spørsmål du måtte ha om vår behandling av dine personopplysninger kan du kontakte oss på post@solidus.no

Hvorfor samler vi inn personopplysninger og hva slags informasjon samler vi inn

Vi samler inn og bruker dine personopplysninger til ulike formål avhengig av hvem du er og hvordan vi kommer i kontakt med deg. Vi samler inn følgende personopplysninger til formålene angitt her:

  1. Sende ut markedsføring, nyhetsbrev og gi informasjon om vår virksomhet: E-postadresse. Behandlingen skjer på grunnlag av avtale med deg.
  2. Besvare henvendelser som kommer inn til oss. Navn, telefonnummer, e-postadresse og eventuelle personopplysninger som måtte følge av henvendelsen. Behandlingen av personopplysninger skjer på grunnlag av en interesseavveining. Vi har vurdert det slik at dette ofte er nødvendig for å oss for å hjelpe deg med det du lurer på.
  3. Rekruttering til nye stillinger oss hos. CV, søknad, attester og referanser. Behandling av personopplysninger skjer på grunnlag av samtykke som du har gitt.
  4. For å få informasjon om bruk av våre nettsider benytter vi informasjonskapsler (cookies). Du kan lese mer om cookies og hvilke cookies som er i bruk på solidus.no i vår cookieerklæring.

 

Utlevering av personopplysninger til andre

Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for slik utlevering. Eksempler på slikt grunnlag vil typisk være en avtale med deg eller et lovgrunnlag som pålegger oss å gi ut informasjonen.

Solidus AS bruker kun sporadisk databehandlere til å samle inn, lagre eller på annen måte behandle personopplysninger på våre vegne. I slike tilfeller har vi inngått avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen.

All behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS-området.

 

Lagringstid

Vi lagrer dine personopplysninger hos oss så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for.

Dette betyr for eksempel at personopplysninger som vi behandler på grunnlag av ditt samtykke slettes, hvis du trekker ditt samtykke. Personopplysninger vi behandler for å oppfylle en avtale med deg slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt.

 

Dine rettigheter når vi behandler personopplysninger om deg

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet. Du kan lese mer om innholdet i disse rettighetene på Datatilsynets nettside:  www.datatilsynet.no.

For å ta i bruk dine rettigheter må du sende en epost til post@solidus.no  og beskrive hva du ønsker. Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen 30 dager.

Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg – og ikke noen som gir seg ut for å være deg.

Du kan til enhver tid trekke tilbake ditt samtykke for behandling av personopplysninger hos oss. Den enkleste måten å gjøre dette på, er å sende en epost til post@solidus.no .

 

Klager

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du klage til Datatilsynet.

Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.

 

Endringer

Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her.  Oppdatert informasjon alltid finnes lett tilgjengelig på vår nettside.

Nettsider

Med nettsider får du formidlet ditt formål og integrert Solidus CRM sine løsninger, som nettbutikk skjema og min side, dette gir dine støttespillere en god totalopplevelse og det sparer dere for mye jobb. 

Har du behov for en helt ny nettside, drift av eksisterende nettside eller oppdatere en gammel nettside så kan vår leverandør av nettsider skreddersy pakker som passer nettopp ditt behov. De vil sørge får at blant annet Solidus CRM sine betalingsløsninger og “min side” integreres på nettsiden til organisasjonen deres.

 

Ta kontakt med oss for et uforpliktende tilbud!

 

Hvorfor nettside via Solidus CRM

  • God integrasjon av Solidus CRM på nettsiden
  • Oppdaterte nettsider
  • Fleksible løsninger
  • Domene epost
  • Høy kvalitet og god kommunikasjon
Illustrasjon mennesker og penger inn

Solidus CRM virker som normalt. 

"MinSide" levert av Solidus CRM

På “minside” kan givere og medlemmer få se hvilke opplysninger som er registrert på de og redigere deler av informasjonen selv. 

I forbindelse med skatteinnberetningen så kan giver logge inn på “minside” for å laste ned årsoppgaven.

Dere former MinSide etter hvilke behov dere har, hvilken informasjon ønsker dere at giver/medlem skal kunne se og hva skal de selv kunne legge til eller oppdatere. Se eksempel på Minside

Fordelene med MinSide levert av Solidus CRM

  • Tidsbesparende
  • Giver kan selv holde kontaktinformasjon oppdatert
  • Årsoppgaven tilgjengelig fra MinSide
  • MinSide er tilgjengelig for alle
  • Enkelt å sette opp
  • Gratis support
Illustrasjon mennesker og penger inn

    Avtalegiro i Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å sikre kontinuerlig inntjening til din organisasjon? Vi tilbyr Avtalegiro som forenkler denne prosessen for deg og dine givere.

    I Solidus CRM heter Avtalegiro “AvtaleStraks”. Tjenesten er gratis, du betaler kun et årlig gebyr til banken du benytter.

    Givere registrerer seg enkelt via mobilen og signerer AvtaleGiro med BankID. Alt du trenger å gjøre er å legge ut et skjema for givere på organisasjonen sin nettsiden. Givere registrerer seg selv som faste givere via mobil, nettbrett eller desktop. Registreringen går direkte inn i Solidus CRM og Nets. Når givere har signert betalingen med BankID får du en melding om at AvtaleGiroen er godkjent, og pengene kommer automatisk inn på konto.

    Hvorfor benytte Avtalegiro i Solidus CRM

    • Elektronisk signering med BankID
    • Betaler registrerer direkte i Solidus CRM og hos Mastercard Payment Service (tidligere Nets)
    • Registrering digitalt
    • Raskere oppstart av AvtaleGiro-avtalen

    Vipps i Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enkelt for nye givere og medlemmer å komme i gang med å betale enkeltbeløp eller ha løpende avtaler? Med Solidus CRM kan du enkelt ta betalt med Vipps og få full oversikt over alle innbetalinger samlet på et sted.

    Solidus CRM er integrert med Vipps og tilbyr løsning for:

    • Enkeltgaver
    • Faste gaver
    • Medlemskap
    • Abonnement

    Den integrerte betalingsløsningen “Vipps på nett” gir deg full oversikt over alle innbetalinger og umiddelbar oversikt over nye støttespillere. Med denne betalingsløsningen kan du integrere Vipps hurtigkasse på nettsiden deres.

     

    Du kan benytte Vippsnummer via Solidus CRM da bruker du i tillegg Import fra Vipps via Solidus CRM for enkel og rask oversikt i Solidus CRM. Det er nå mulig få inn fødselsnummer via Vippsnummer, for de organisasjonene som er godkjent for skattefradrag. 

    Hvorfor velge vipps med Solidus CRM

    • Effektiv betalingsløsning
    • Skattefradrag via Vippsnummer
    • Tidsbesparende
    • Umiddelbar oversikt over nye støttespillere
    • Oversikt over alle innbetalinger 
    • Velfungerende og brukervennlig system
    • Gratis support

    Regnskaps­integrasjon i Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å føre regnskap? Solidus CRM integrerer direkte mot de fleste regnskapssystemer.

    Vi tilbyr direkte integrasjon mot de fleste regnskapssystemer, som sparer deg for tid og kostnader tilknyttet regnskapsarbeid. Regnskapsførere kan få tilgang til ditt regnskap i Solidus CRM hvor de kan ta ut filer tilpasset sitt regnskapssystem. For å komme i gang med regnskapsintegrasjon trenger vi bare å vite hvilket regnskapssystem din organisasjon har og kontaktinformasjon til regnskapsføreren dere bruker.

    Hvorfor benytte regnskapsintegrasjon i Solidus CRM

    • Automatiserte prosesser, sparer tid og ressurser
    • Samlet filoverføring
    • Høy kvalitet på registreringer
    • Gratis support
    • Personlig og god kundeservice
    • Kostnadsfri etablering
    Illustrasjon mennesker og penger inn

    Skatte­innberetning via Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere for deg å håndtere skatteinnberetningen? Velger du skatteinnberetning via Solidus CRM  sparer du tid. 

    Vi har innberettetet gaver med skattefradrag for hundrevis av organisasjoner siden 2004, og har hele tiden hatt tett samarbeid med Skattedirektoratet. Med vår løsning kan du være trygg på at rutiner og krav for innberetning av gaver følges i henhold til lover og regler.

    Vi samler den nødvendig informasjonen du gir oss, holder oversikt og utarbeider fullstendige og korrekte innberetningsdokumenter. I tillegg sørger vi for at lovpålagt årsoppgave sendes ut til hver giver. Les mer generell informasjon om skatteinberetningen her.

     

    Sjekke om organisasjon er godkjent for å tilbyr skattefradrag her.

    Hvorfor benytte skatteinnberetning via Solidus CRM

    • Over 15 års erfaring med skatteinnberetning
    • Grundig kjennskap til rutiner og krav for innberetning av gaver
    • Spar tid på krevende og vanskelige prosesser
    • Vi sørger for samlet skatteinnberetning for underavdelinger
    • Vi bistår med søknadsprosessen hvis foretaket ikke er godkjent for skattefradrag
    • Fokuser på det du er god på og overlat skatteinnberetningen til oss
    • Skattefradrag via Vipps appen

    Kommunikasjon via Solidus CRM

    Har du behov for et CRM-system som gjør det enklere å kommunisere med givere, faddere eller medlemmer? Med Solidus CRM kan du blant annet kommunisere med dine målgrupper via ulike kommunikasjonskanaler som SMS, e-post og brev.

    God kommunikasjon med givere og støttespillere er viktig for å ha stabile og gode inntekter. Med Solidus CRM bestemmer du selv hvem du ønsker å nå, hvordan du ønsker å nå de, og hva du ønsker å si. Du kan for eksempel sende ut takkebrev til givere via e-post, eller velkomstbrev til dine faddere via SMS og brev. Det er også mulig å kommunisere med egne utvalgte grupper.

    Hvorfor kommunisere med dine støttespillere via Solidus CRM

    • All giver informasjon samlet på ett sted
    • Enkelt og effektivt kommunikasjonssystem
    • Skreddersydd kommunikasjon til ulike målgrupper eller enkeltpersoner
    • Takkebrev til givere
    • Kampanje-/informasjonsbrev (med/uten giro)
    • Papirbasert eller digitalt
    • Eksportering til tekstfil eller Excel
    • Spesialisert for organisasjoner som driver med innsamling
    Illustrasjon av dame som kommuniserer fra sitt CRM-system

    Pris

    Har du behov for et brukervennlig CRM-system til en fast månedspris med minst mulig administrative kostnader? 

    Solidus CRM blir i dag benyttet av over 800 giver- og medlems-organisasjoner. Kundene våre bruker Solidus CRM for å øke inntektene og redusere kostnaden, slik at inntektene videreføres med så liten innsats som mulig og midlene kundene skaffer går til det de brenner for, med minst mulig administrative kostnader.

    Vi tilbyr en fast månedspris fra kr 469,- eks. mva. Prisen settes og justeres i takt med størrelsen på din organisasjon.

    Med Solidus CRM får alle kunder tilgang til alle deler av løsningen. Det eneste som kommer i tillegg utover din faste lave månedspris er tjenester hvor vi har eksterne leverandører, som for eksempel porto og SMS.

    Hvorfor velge Solidus CRM

    • Full oversikt over gaver 
    • Enkel skatteinnberetning
    • AvtaleGiro – elektronisk signering med BankID
    • Utsendelse av giroer med KID-nummer
    • SMS-donasjon og Vipps
    • Oversiktlige rapporter og integrasjon mot regnskap
    • Enkel kommunikasjon med giverne
    • Gratis support 

    Egen informasjon for menigheter i Den norske kirke, se her

    Gi oss litt informasjon så kontakter vi deg: