Photo by GivingTuesday from Pexels

Solidus CRM sprer giverglede på Giving Tuesday, bli med du og?

Om to uker er endelig dagen bedrifter, organisasjoner og privatpersoner over hele verden er med på. Nemlig #givingtuesday! Dagen for å spre giverglede, er i år tirsdag 30. november 2021! 

Av: Tina Tobiassen

Forventet lesetid: 2 minutter

Hva er «Giving Tuesday» 

Kort fortalt så handler dagen om giverglede, er gratis å bli med på og viktigst av alt: alle kan gi bort så mye eller lite de vil og kan. Det er en dag i året dedikert til å spre giverglede. Flere bedrifter, organisasjoner og privatpersoner over hele verden er med. Dagen startet i New York i 2012, som en reaksjon på shoppingdagene Black Friday og Cyber Monday. Vi håper at du blir med og hjelper oss med å spre både bevegelsen og giverglede! 

Det kan være en super anledning til å engasjere ansatte til et godt formål, gi støtte til bedriftens hjertesak eller på en eller annen måte være med på å vise samfunnsansvar og ha fokus på bærekraft for en litt bedre verden. 

givingtuesday2021

Vi gir bort totalt 20.000 kroner*

For å markere Giving Tuesday i år vil vi i Solidus CRM bidra på innsamlings-aktivitetene våre kundene gjør på Giving Tuesday 30. november 2021 med totalt 20.000 kroner*! 

Hvis din organisasjon ønsker å ha muligheten til å motta ekstra donasjon fra oss, ber vi deg om å gjøre følgende:

  • Send oss en e-post på post@solidus.no
  • Med emnefeltet på e-posten med: «Vi er med på GivingTuesday2021».
  • Skriv et par setninger om hva dere gjør på selve Giving Tuesday (det kan være samme som dere gjør ellers i året).
  • Opprett et eget prosjekt for formålet som heter «Giving Tuesday 2021» i Solidus CRM (Menyvalg: Basisopplysninger – Prosjekt – Nytt prosjekt).

*Donasjonen på Kr. 20 000,- vil bli fordelt mellom de av våre kunder som er med i kampanjen ved å ha sendt oss en epost med emnefeltet «Vi er med på GivingTuesday2021» og opprettet et prosjekt i Solidus CRM. Fordelingen vil skje prosentvis i forhold til hva som er innsamlet i «Giving Tuesday-prosjektet» i Solidus CRM på kampanjedagen 30. november 2021. 

Vi har ikke fordelt en donasjon slik før

Ønsket er å kunne bidra og støtte opp om flere flotte organisasjoner som allerede er med å gjøre en forskjell. Vi synes det er vanskelig å kun «velge en hjertesak» å donere penger til. Samtidig ønsker vi å bidra til å skape engasjement rundt bevegelsen Giving Tuesday. Derfor har vi valgt å prøve denne løsningen, slik at vi kan spre donasjonen på flere som også velger å engasjere seg sammen med oss. Har dere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Vi håper dere er med på utfordringa vår og at vi sammen kan bidra til at dere får samlet inn mer til hjertesakene deres. Både på GivingTuesday og resten av året. 

 

Kilder: www.givingtuesday.no